Διευθυντής: Βασίλειος Νύχτης
Γενικά:
Το σχολείο μας βρίσκεται ήδη στον 4ο χρόνο λειτουργίας του. Είναι 12/θέσιο με δύο [2] τμήματα κατά τάξη και σύνολο μαθητών 273. Διευθυντής του Σχολείου από το Σεπτέμβρη του 2002 είναι ο κ. Νύχτης Βασίλειος. Υπηρετούν σ’ αυτό 32 Εκπαιδευτικοί πρωινή και απογευματινή ζώνη.
Νέα Γνωστικά Αντικείμενα:
Στο πρόγραμμά μας υπάρχουν υποχρεωτικά [Γ1/4305/14-1-02 Υπουργική Απόφαση] και πρόσθετα γνωστικού περιεχομένου αντικείμενα που επιλέχτηκαν βάσει ερωτηματολογίου που δόθηκε από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο στους γονείς των μαθητών. Έτσι για το τρέχον διδακτικό έτος έχουμε:
Προετοιμασία για την επόμενη μέρα 9 ώρες εβδομαδιαίως σε κάθε τμήμα της Α’ τάξης, 8 ώρες σε κάθε τμήμα της Β’ & Γ’ τάξης και από 5 ώρες 5 ώρες σε κάθε τμήμα των Δ’, Ε’ και Στ’ τάξεων.
Θεατρική Αγωγή 12 ώρες εβδομαδιαίως, από 1 ώρα σε κάθε τμήμα όλων των τάξεων. Διδάσκουν η Μπιτσακάκη Μαρία και η Μπαρούνη Φωτούλα [ωρομίσθιες].
Παραδοσιακοί χοροί 12 ώρες εβδομαδιαίως, από 1 ώρα σε κάθε τμήμα όλων των τάξεων.
Πληροφορική 10 ώρες εβδομαδιαίως, από 1 ώρα σε κάθε τμήμα της Δ’ τάξεως και από 2 ώρες σε κάθε τμήμα των Ε’ και Στ’ τάξεων. Διδάσκει ο Ζουρελίδης Συμεών [ωρομίσθιος].
Αθλητικές Δραστηριότητες 10 ώρες εβδομαδιαίως, από 1 ώρα σε κάθε τμήμα των Β’ ,Γ’ ,Δ’ ,Ε’ και Στ’ τάξεων. Διδάσκει η Πατεράκη Ευαγγελία [ωρομίσθια].
Εικαστικά 12 ώρες εβδομαδιαίως, από 1 ώρα σε κάθε τμήμα των Γ’ και Δ’ τάξεων και από 1 ώρα σε κάθε τμήμα των Ε’ και Στ’ τάξεων.
Μουσική – Μουσικοκινητική Αγωγή. Από 1 ώρα σε κάθε τμήμα της Α’ τάξης και από 2 ώρες σε κάθε τμήμα των Β’, Γ’, Δ’, Ε’ και Στ’ τάξεων εβδομαδιαίως.
Περιβαλλοντική Αγωγή & Αγωγής Υγείας. Από 1 ώρα σε κάθε τμήμα της Γ’ τάξης και από 1 ώρα σε κάθε τμήμα της Δ’ τάξης .
Ολυμπιακή Παιδεία 10 ώρες εβδομαδιαίως, από 1 ώρα σε κάθε τμήμα των Β’,Γ’, Δ’, Ε’ και Στ’ τάξεων.
Τα Εικαστικά, η Μουσική – Μουσικοκινητική Αγωγή καθώς και το Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Αγωγής Υγείας γίνονται από δασκάλους του Σχολείου μας.
Στη Γ΄ τάξη έχουμε προσθέσει 1 ώρα εβδομαδιαίως το μάθημα της Αγγλικής Γλώσσας σε προκαταρκτικό επίπεδο.
Γίνεται επίσης ενισχυτική διδασκαλία σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες από δασκάλους του σχολείου Έτσι όλες οι ώρες των εκπαιδευτικών αξιοποιούνται κατάλληλα για την εφαρμογή του ωρολογίου προγράμματος.
Προσελήφθησαν επίσης από τη σχολική Επιτροπή δύο [2] τραπεζοκόμες ως βοηθητικό προσωπικό για τη σίτιση των μαθητών.
Η τοποθέτηση των δασκάλων υπήρξε κανονική, μια σχετική καθυστέρηση υπήρξε με την προκήρυξη των θέσεων για την πρόσληψη των ωρομισθίων των πρόσθετων γνωστικών αντικειμένων. Ως ολοήμερο σε πλήρη ανάπτυξη λειτουργήσαμε από 31 Οκτωβρίου 2002. Αν η προκήρυξη γινόταν γρηγορότερα θα μπορούσαμε να λειτουργήσουμε από 20 Σεπτεμβρίου 2002.
Δραστηριότητες: Μέσα από τα νέα γνωστικά αντικείμενα που αναφέραμε επιτυγχάνεται η ενεργός συμμετοχή των μαθητών σε δραστηριότητες και προγράμματα χωρίς να περιορίζεται ο ελεύθερος χρόνος τους. Τέτοιες δραστηριότητες που βρίσκονται σε εξέλιξη στο σχολείο μας είναι οι παρακάτω: Περιβαλλοντική Αγωγή: ‘’Το σχολείο που ζω και το σχολείο που θα ήθελα να ζω’’. Αγωγή Υγείας: ‘’Ο ήλιος ο Έλληνας’’. UNESCO – Συνεργαζόμενα Σχολεία: ‘’Η λέξη Σχολείο στις γλώσσες του κόσμου’’. Αναβίωση εθίμων [Χριστούγεννα-αρχαίο ελληνικό δέντρο, Ειρεσιώνη, σύγκριση του Αϊ Βασίλη – Santa Claus. Απόκριες κουδουνάτοι, χελιδονίσματα, βλάχικος γάμος, αλευρώματα, μουτζουρώματα, Πάσχα – Λαζαράκια…].
Μουσικά κάλαντα Χριστουγέννων, Άνοιξης, Πάσχα, καλοκαιριού και αρχαία ελληνική μουσική. Θεατρική Αγωγή: Θεατρικά δρώμενα, παραστάσεις, παντομίμα. Γυμναστική: Πρόγραμμα αγωνιστικής γυμναστικής, παραδοσιακοί χοροί. Φαγητό: Πρόγραμμα υγιεινής διατροφής. Εικαστικά: Διάφορες δημιουργίες. Προγράμματα φιλαναγνωσίας. Υπολογιστές: Πρόγραμμα αναζήτησης και σύνθεσης εικόνας και έρευνα ‘’Τα Μάρμαρα του Παρθενώνα’’. Σχολικό Μουσείο: [Διαθεματικό –Ιστορία Δ’] Τα φυτά και τα Ζώα της Ελλάδας [Διαθεματικό ‘’Εμείς και ο Κόσμος΄΄ – Δ’ Τάξης.
Προβληματισμοί:
Από τη μέχρι τώρα εφαρμογή του προγράμματος φάνηκαν θετικά και αρνητικά σημεία: Δ/ντής πολλά καθήκοντα – Γραμματειακή υποστήριξη. Προβληματισμός γονέων σχετικά με την υποχρεωτικότητα, το ωράριο, την προετοιμασία.
Ξένη γλώσσα αλλαγή βιβλίων – πλήρης κάλυψη ώστε να μην καταφεύγουν οι γονείς σε φροντιστήρια – αίθουσα Αγγλικών. Χρειάζεται γυμναστήριο. Στην απογευματινή ζώνη σύμφωνα με το πρόγραμμα ο δάσκαλος μετακινείται από τμήμα σε τμήμα κι αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δύσκολη επικοινωνία εκπαιδευτικού μαθητή. Νέα γνωστικά αντικείμενα – καινοτόμος δράση – διαφοροποίηση από το ‘’τυπικό σχολείο’’. Απαιτούνται νέες μέθοδοι προσέγγισης – Διαθεματικές και ομαδοσυνεργατικές μορφές διδασκαλίας – νέα βιβλία – ενδοσχολική επιμόρφωση.
Παρά τις αδυναμίες το πρόγραμμα έγινε αποδεκτό από πολλούς γονείς τα παιδιά το βρίσκουν ελκυστικό κι ενδιαφέρον. Η συμμετοχή τους σε προγράμματα, κατασκευές, δραστηριότητες τα γεμίζει χαρά κι ενθουσιασμό. Η συνεργασία πρωινών και απογευματινών εκπ/κών δίνει τη δυνατότητα παρέμβασης για την κάλυψη κενών και αδυναμιών.
Αφού όλοι θέλουμε ένα σύγχρονο σχολείο-δημοκρατικό ανοιχτό στην κοινωνία, ένα εργαστήρι μάθησης και πολιτισμού οφείλουμε όλοι με τη συμβολή μας να το κάνουμε καλύτερο.